27 PAŹDZIERNIKA 2022 FINAŁ III EDYCJI PROGRAMU BLIX AWARDS. PODCZAS FINAŁU III EDYCJI BLIX AWARDS ODBĘDZIE SIĘ 6 SPECJALNYCH PANELI TEMATYCZNYCH. DO TEJ PORY W TRZECH EDYCJACH ZEBRALIŚMY BLISKO 10 MLN OPINII OD PONAD 320 TYS. KONSUMENTÓW.
27 PAŹDZIERNIKA 2022 FINAŁ III EDYCJI PROGRAMU BLIX AWARDS. PODCZAS FINAŁU III EDYCJI BLIX AWARDS ODBĘDZIE SIĘ 6 SPECJALNYCH PANELI TEMATYCZNYCH. DO TEJ PORY W TRZECH EDYCJACH ZEBRALIŚMY BLISKO 10 MLN OPINII OD PONAD 320 TYS. KONSUMENTÓW.
Szanowni Państwo,
Drogie Koleżanki i Koledzy z branży!

z ogromną przyjemnością i zaszczytem przedstawiamy wyniki, organizowanego przez nas już po raz trzeci, największego programu w branży retailowej – „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”. Tym razem blisko 120 tys. Polaków podzieliło się z nami opinią na temat aktywności 84 sieci handlowych. Dotychczas jeszcze w żadnym innym przedsięwzięciu tak wielu shopperów nie oceniało codziennego funkcjonowania sklepów na różnych płaszczyznach działalności.

Jesteśmy dumni z tego, że w ramach dotychczasowych edycji naszego programu uzyskaliśmy łącznie blisko 10 mln opinii konsumenckich. Każdego roku przez kilka miesięcy zbieramy, a następnie szczegółowo analizujemy różnego rodzaju opinie i sugestie, które pomagają branży lepiej rozumieć zmieniające się potrzeby Polaków. Zwłaszcza w obecnych, trudnych gospodarczo czasach ważne jest, aby wiedzieć, czego tak naprawdę oczekują i co rzeczywiście doceniają klienci sieci handlowych.

Obserwując z bliska bieżące potrzeby shopperów, którzy chcą coraz łatwiej i szybciej realizować całe procesy zakupowe, wzbogaciliśmy w tym roku program o nową kategorię – INNOWACYJNA SIEĆ ROKU. Polacy wskazali nam sieci handlowe, które – w ich ocenie – w ostatnim czasie dokonały największego postępu technologicznego.

Ponadto, tak samo jak wcześniej, konsumenci ocenili publikacje rabatowe pod kątem tego, komu należą się nagrody w ramach kategorii „GAZETKA ROKU” i „PROMOCJA ROKU”. Shopperzy głosowali też na podmioty, które – ich zdaniem – prezentowały najbardziej przyjazne podejście do klientów i zasłużyły na miano „PROSPOŁECZNEJ SIECI ROKU”. Ponadto klienci sklepów poddali ocenie ich oferty i wyłonili laureatów kategorii „POLSKI PRODUKT” oraz „ZDROWY PRODUKT”.

Konsumenci ocenili sieci handlowe działające w sześciu różnych segmentach, tj. w wśród DYSKONTÓW, SUPERMARKETÓW, HIPERMARKETÓW, CONVENIENCE, DROGERII i w grupie DOM I OGRÓD. W sumie przyznano 33 nagrody i 12 wyróżnień, które zostały wręczone pod koniec października br. w warszawskim Hotelu Marriott.

Z tej okazji zorganizowaliśmy również panele dyskusyjne dla branży retailowej, aby omówić kilka bieżących zagadnień oraz problemów rynkowych. Oprócz przedstawicieli sieci handlowych, udział w evencie wzięli również reprezentanci ważnych instytucji i organizacji branżowych, doradcy rynkowi oraz wykładowcy uczelni wyższych.

Podczas panelu gościli m.in. eksperci z Zespołu Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym, eksperci Komisji Europejskiej, a także Polskiej Izby Handlu. Zaszczycił nas również swoją obecnością były wieloletni Dyrektor Generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD). Do tego, ekspert i doradca wewnętrznych i zewnętrznych klientów firmy doradczej EY. W dyskusji wziął też udział ekspert z Katedry Handlu i Marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. W panelu uczestniczyli eksperci z największych w Polsce agencji badawczych, tj. Kantar Public, GfK, ABR SESTA, a także Nielsen IQ.

W Grupie Blix wierzymy, że kolejny raz tworzymy szeroką i merytoryczną dyskusję, a sam program „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” po raz kolejny przyczyni się do lepszego funkcjonowania całej branży.

Serdecznie gratulujemy wszystkim laureatom i wyróżnionym podmiotom.

W imieniu Rady Programowej
Tomasz Jabłoński
W imieniu Rady Programowej