Gość specjalny finału BLIX AWARDS. Znana i lubiana dziennikarka zmierzy się tematem zdrowej żywności

Gość specjalny finału BLIX AWARDS. Znana i lubiana dziennikarka zmierzy się tematem zdrowej żywności

nagrody blix awards

|

głos rynku

|

siła konsumentów

|

rzeczywiste wybory

|

zaufani zwycięzcy

|

liderzy retailu

|

najczęściej wybierane marki

|

nagrody blix awards

|

głos rynku

|

siła konsumentów

|

rzeczywiste wybory

|

zaufani zwycięzcy

|

liderzy retailu

|

najczęściej wybierane marki

|

Gościem specjalnym finału IV edycji programu "BLIX AWARDS – wybór Konsumentów" będzie znana dziennikarka telewizyjna oraz promotorka ekologii i zdrowej żywności – Katarzyna Bosacka. Ekspertka przedstawi i omówi wyniki najnowszego badania platformy analityczno-badawczej UCE RESEARCH. Uczestnicy gali usłyszą, na które aspekty zwracają obecnie największą uwagę konsumenci przy zakupie żywności ekologicznej. Producenci oraz retailerzy przekonają się również, jak mogą tę wiedzę wykorzystać w praktyce. Ponadto goście eventu dowiedzą się, czy art. spożywcze z wyraźnymi oznaczeniami na opakowaniach, np. informującymi o mniejszej zawartości cukru, są częściej wkładane do koszyków zakupowych niż pozostałe towary…

W tym roku galę rozdania nagród i wyróżnień "BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów 2023" uświetni swoją obecnością znana dziennikarka, autorka i scenarzystka kultowych programów telewizyjnych i edukacyjnych, specjalistka od zakupów spożywczych, a także niestrudzona bojowniczka o prawa konsumenckie. Gościem specjalnym będzie Katarzyna Bosacka, która przedstawi uczestnikom gali wyniki najnowszego sondażu UCE RESEARCH. Platforma analityczno-badawcza, będąca współorganizatorem wydarzenia, zrealizowała to badanie specjalnie z myślą o zaproszonych gościach, największych na rynku sieciach handlowych i firmach producenckich, ważnych instytucjach i ekspertach branżowych.

Na który aspekt przy zakupie zdrowej żywności konsumenci zwracają obecnie największą uwagę? Uczestnicy sondażu, którzy na tak postawione pytanie mogli odpowiedzieć, zaznaczając 5 opcji, najczęściej wskazywali ceny – 54,4%. Niewiele mniej osób podało skład produktu i etykietę – 53%. Jak wykazało badanie, mniejsze znaczenie mają obecnie dodatkowe promocje i bonusy – 25%. Na czwartej pozycji w zestawieniu jest wielkość lub pojemność opakowania – 24,5%. Natomiast pierwszą piątkę rankingu zamyka pochodzenie, kraj produkcji towaru – 24,3%.

Jak widać, cena jest najważniejsza w tym kontekście, co nie powinno nikogo dziwić w czasach wysokiej inflacji. Tylko jak ten aspekt mogą lepiej wykorzystać sieci handlowe, żeby skłonić klientów do szerszych zakupów zdrowej żywności? Co powinny w tym zakresie poprawić? A o czym świadczy to, że skład produktu i etykieta mają duże znaczenie? I dlaczego promocje i bonusy są mniej istotne? Wreszcie jakich błędów nie powinny popełniać sklepy, żeby nie zrażać do siebie konsumentów? Na te i inne pytania już wkrótce odpowie Katarzyna Bosacka…

Konsumenci odpowiedzieli też na pytanie, czy art. żywnościowe z wyraźnymi oznaczeniami na opakowaniach, np. informującymi o mniejszej zawartości cukru lub braku niebezpiecznych składników dla zdrowia, częściej wkładają do koszyków niż pozostałe towary. Aż 66,6% ankietowanych odpowiedziało twierdząco. 23% badanych zaprzeczyło, a 10,4% nie miało wyrobionej opinii w tej kwestii.

Czy fakt, że specjalnie oznaczona żywność jest chętniej wybierana przez blisko 70% konsumentów, może być zadowalający dla producentów? Czy sieci handlowe powinny wpływać na wytwórców, żeby jeszcze bardziej poprawić ten stan? I jaką korzyść z tego mogą mieć wszyscy uczestnicy rynku? Wątpliwości może rozwiać tylko telewizyjna ekspertka, o czym już wkrótce wszyscy się przekonamy.