27 PAŹDZIERNIKA 2022 FINAŁ III EDYCJI PROGRAMU BLIX AWARDS. PODCZAS FINAŁU III EDYCJI BLIX AWARDS ODBĘDZIE SIĘ 6 SPECJALNYCH PANELI TEMATYCZNYCH. DO TEJ PORY W TRZECH EDYCJACH ZEBRALIŚMY BLISKO 10 MLN OPINII OD PONAD 320 TYS. KONSUMENTÓW.
27 PAŹDZIERNIKA 2022 FINAŁ III EDYCJI PROGRAMU BLIX AWARDS. PODCZAS FINAŁU III EDYCJI BLIX AWARDS ODBĘDZIE SIĘ 6 SPECJALNYCH PANELI TEMATYCZNYCH. DO TEJ PORY W TRZECH EDYCJACH ZEBRALIŚMY BLISKO 10 MLN OPINII OD PONAD 320 TYS. KONSUMENTÓW.

W III edycji programu „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” nagrodzono pięć sieci handlowych w kategorii „Polski Produkt – Oferta Roku”. Shopperzy uznali, że Biedronka, POLOmarket, Auchan, Żabka Polska i Hebe mają najlepsze oferty towarów pochodzenia krajowego oraz lokalnego w swoich segmentach. Dodatkowo organizatorzy wyróżnili Delikatesy Centrum i sieć Groszek.

W tegorocznej, trzeciej już edycji „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” wzięło udział blisko 120 tys. Polaków, którzy łącznie udzielili przeszło 4 mln opinii na temat aktywności 84 sieci handlowych. Jedną z sześciu kategorii, rozrastającego się z każdym rokiem, programu branżowego jest „Polski Produkt – Oferta Roku”. W tej części shopperzy wskazali, które sklepy – ich zdaniem – oferują najszersze palety towarów pochodzenia krajowego oraz lokalnego. Finalnie wybrali laureatów pięciu różnych segmentów. W grupie dyskontów nagrodzili Biedronkę, a wśród supermarketów najbardziej docenili POLOmarket.

– Jesteśmy dumni z tego, że klienci nas doceniają. Od samego początku kluczowe miejsce w naszej ofercie zajmują produkty od polskich, często lokalnych dostawców. Współpraca z nimi jest i będzie bardzo ważnym elementem strategii rozwoju naszego biznesu. Będąc firmą z wyłącznie polskim kapitałem, zamierzamy nadal utrzymywać bardzo wysoki wolumen produktów krajowych. Od lat obserwujemy coraz wyraźniej zaznaczający się trend patriotyzmu konsumenckiego. Polskość jest ważnym kryterium przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Poza ceną i jakością, klienci oczekują bogatego wyboru produktów polskiego pochodzenia – mówi Jarosław Brudnicki, Członek Zarządu Spółki POLOmarket, Dyrektor Zakupów.

Wśród hipermarketów zwyciężył Auchan. W grupie drogerii statuetka powędrowała do sieci Hebe. Natomiast w segmencie convenience wygrała Żabka Polska.

– Ponad 98 proc. naszych dostawców pochodzi z Polski. Jesteśmy dla nich istotnym partnerem handlowym. Wspólnie budujemy unikalny asortyment i marki własne. Cieszy nas, że działania te spotykają się z uznaniem naszych klientów. Z pewnością jeszcze wiele razy pozytywnie ich zaskoczymy – zapewnia Biuro Prasowe Żabka Polska.

Poza pięcioma głównymi nagrodami, tym razem organizatorzy programu wręczyli również dwa specjalne wyróżnienia. W grupie supermarketów docenili Delikatesy Centrum za szeroką ofertę produktów od polskich dostawców, które są chętnie nabywane przez shopperów. Dostrzegli też działania lokalne, promujące rodzime artykuły w atrakcyjnych cenach. Ponadto członkowie kapituły zwrócili uwagę na różnorodność lokalnych towarów, dostępnych w różnych regionach.

– Z kolei w grupie convenience przyznaliśmy specjalne wyróżnienie sieci Groszek za wsparcie i promocję produktów pochodzących od lokalnych dostawców. Cenimy jej indywidualne podejście do rozwoju asortymentowego w tym zakresie. Widzimy też, jak ten retailer mocno wspiera lokalne, oddolne inicjatywy franczyzobiorców, które mają realny wpływ na poprawę jakości życia mieszkańców okolicznych sklepów – podsumowuje dr Krzysztof Łuczak, członek kapituły programu BLIX AWARDS.