W kategorii „Zdrowy Produkt – Oferta Roku” w programie branżowym „BLIX AWARDS – WYBÓR KONSUMENTÓW” przeszło 80 tys. Polaków, wydając ponad 3 mln opinii, wskazało, które sieci handlowe miały w ubiegłym roku najlepsze oferty produktów z zakresu zdrowej żywności (ECO, BIO i Organic). Wśród Dyskontów wygrał Lidl. Carrefour dostał dwa wyróżnienia – w segmencie Supermarketów i Hipermarketów. Żabka zwyciężyła w kanale Convenience, a Makro zajęło pierwsze miejsce w grupie Cash&Carry.
W kategorii „Zdrowy Produkt – Oferta Roku” ponad 80 tys. Polaków, wydając przeszło 3 mln opinii, zdecydowało, które sieci handlowe w zeszłym roku miały najlepsze oferty produktów z zakresu zdrowej żywności (ECO, BIO i Organic). Odpowiedzi były zbierane i analizowane przez ponad pół roku.
Wśród Dyskontów zwyciężył Lidl. Arkadiusz Paprzycki z rady programowej BLIX AWARDS tłumaczy, że respondenci głównie wybierali tę sieć, ponieważ wprowadziła do swojego asortymentu wiele produktów BIO i ECO. Konsumenci zapamiętali też duże medialne akcje, przygotowane we współpracy z dietetykami, lekarzami i Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej. Klienci docenili ponadto materiały z poradami dietetycznymi i przepisami, dystrybuowane w każdym sklepie.
– Od lat edukujemy klientów w zakresie świadomego odżywiania. Dbamy o to, by mogli kupować zdrowe i wysokiej jakości produkty. Duża część z nich pochodzi z ekologicznych, BIO upraw. Oferujemy też art. bez laktozy czy glutenu oraz wegańskie i wegetariańskie. Rocznie wykonujemy ponad 9 tys. badań jakościowych w niezależnych i akredytowanych laboratoriach. Cieszy nas bardzo, że klienci docenili nasze starania – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications w sieci Lidl.
Wśród Supermarketów największe uznanie zdobył Carrefour. Konsumenci dostrzegli, że sieć wprowadziła całą gamę zdrowych produktów we współpracy z polskimi rolnikami, hodowcami i producentami. Ponadto zapewniła rozwiązania, które ułatwiły klientom zdrowe odżywianie. W ubiegłym roku obserwowaliśmy np. wdrożenie konceptu sklepu Carrefour BIO, o czym przypomina Arkadiusz Paprzycki.
– Dążymy do oferowania konsumentom żywności zdrowej, wysokiej jakości i w rozsądnej cenie. Dbamy również o rozwój lokalnego rynku bio, m.in. wspierając rodzimych rolników w przekształcaniu gospodarstw na produkcję ekologiczną – komentuje Michał Sacha, członek zarządu, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych Carrefour Polska.
W kanale Hipermarketów również wygrał Carrefour. Jak informuje Tomasz Jabłoński, szef rady programowej BLIX AWARDS, respondenci chwalili sieć za jedną z najbogatszych na rynku ofert produktów z tzw. zdrowej półki. W dużej części konsumenci twierdzili nawet, że w tych sklepach mogą kupić wszystko, czego potrzebują, by na co dzień prawidłowo się odżywiać.
– Jesteśmy dumni z tego, że klienci wybrali sieć Carrefour jako najlepszą w kategorii „Zdrowy produkt – Oferta Roku” zarówno w segmencie supermarketów, jak i hipermarketów. Otrzymane nagrody są dla nas potwierdzeniem słuszności i skuteczności przyjętej przez nas strategii transformacji żywieniowej. Jej założeniem jest pomoc konsumentom w zmianie nawyków żywieniowych, szeroka edukacja oraz tzw. demokratyzacja bio, czyli upowszechnianie dostępu do żywności ekologicznej – dodaje Michał Sacha.
W grupie Convenience Polaków najbardziej przekonuje oferta Żabki. Komentując swoje zwycięstwo, sieć podkreśla, że oferuje np. soki i smoothie z prostym i zdrowym składem oraz pożywne, płynne przekąski z owoców i warzyw. – Konsumenci zwrócili także dużą uwagę na ekspozycję świeżych warzyw i owoców dostępnych w każdym sklepie. Docenili też półgotowe oraz gotowe produkty ze zdrowymi składnikami – przyznaje Arkadiusz Paprzycki.
Natomiast w ostatniej grupie, tj. Cash&Carry, zwyciężyła sieć Makro. Konsumenci, którzy zaopatrują się w sklepach tej sieci od ponad ćwierć wieku, zauważyli, jak bardzo rozwinęła swoją ofertę zdrowych produktów. Przedsiębiorcy, będący klientami Makro, dostrzeli w tym odpowiedź na swoje potrzeby i nowe trendy konsumenckie.
„Zdrowy Produkt – Oferta Roku” to ostatnia z czterech kategorii w I edycji programu. „BLIX AWARDS – WYBÓR KONSUMENTÓW”. Jego organizatorem jest Grupa BLIX, operator największych w Polsce aplikacji mobilnych agregujących promocje w obszarze konsumenckim (tj. BLIX, Zdrowe Zakupy i Qpony). W każdym miesiącu korzysta z nich średnio ponad 2,5 mln użytkowników.